To, co na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykły wózek na zakupy, to de facto inteligentne urządzenie, które rozpoznaje produkty i automatycznie przetwarza informacje o należności za wybrane towary.
Inteligentny wózek na zakupy posiada ekran dotykowy, na którym wyświetla się kod kreskowy oraz cena skanowanego przez klienta artykułu. Jest on połączony z wewnętrznym systemem sklepu, sugeruje modyfikacje list zakupów, powiadamia o ofertach promocyjnych, pomaga poruszać się po alejkach sklepu.
A co z warzywami i owocami? Wózek ma wbudowaną wagę i kamerę, które umożliwiają skanowanie, ważenie i sumowanie zakupów. Urządzenie może wezwać też pomoc.
Aby dokonać płatności, klient skanuje kartę lojalnością i uiszcza rachunek przy pomocy karty kredytowej.
Jakie są zalety inteligentnych wózków spożywczych?
Inteligentny koszyk na zakupy pozwala zapracowanym klientom na samodzielne sfinalizowanie zakupów bez potrzeby stania w kolejce do tradycyjnej kasy z obsługą.
Dystans społeczny z czasów pandemii Covid-19 zmienił nasze doświadczenia zakupowe. Przyzwyczailiśmy się do ograniczania interakcji z personelem sklepowym. Inteligentny koszyk daje klientom możliwość samodzielnego dokonywania zakupów i płatności bez pomocy sprzedawców.
Inteligentne wózki sklepowe gwarantują klientom szybki dostęp do kuponów rabatowych, powiązanych ofert sprzedaży oraz informacji o przedmiotach, a to znacząco ułatwia proces podejmowania decyzji. Ponadto są one wyposażone w porty do ładowania telefonów komórkowych, z których klienci mogą skorzystać w trakcie zakupów.
Czy inteligentne wózki wkrótce pojawią się w sklepach?
Według danych „Research and Markets” w 2023 r. globalny rynek inteligentnych wózków sklepowych osiągnie wartość 1,8 miliarda dolarów, zaś do roku 2028 wzrośnie do 5,7 miliarda dolarów.
Pod względem budowy i przeznaczenia wózki sklepowe od dziesięcioleci nie uległy zmianie. Czy ten element wyposażenia sklepu spożywczego wymaga postępu technologicznego, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami i pragnieniami klientów? Kupujący są zgodni co do tego, że stanie w długiej kolejce nie jest niczym przyjemnym. Firmy i klienci pragną efektywnych i bezstresowych zakupów.
Dzięki SmartCart Twój Klient oszczędza czas, a Ty poprawiasz poziom serwisu, zwiększając jednocześnie przychody sklepu.
Masz pytania?
Dzięki SmartCart Twój Klient oszczędza czas, a Ty poprawiasz, poziom serwisu zwiększając jednocześnie przychody sklepu.
Więcej o SmartCart :
Mateusz Kowalski
Menedżer Sprzedaży
+48 606 905 943
m.kowalski@uniscale.pl
01-940 Warszawa ul. Opłotek 29