Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Świeżość w trendzie czyli 3 generacja organizacji wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych

NOWE TRENDY, NOWE PRODUKTY

Handel detaliczny w branży spożywczej, tak jak inne dziedziny sprzedaży, rządzi się swoimi prawami i jest podatny na zmieniające się na przestrzeni czasu trendy. Dlatego działający na tym rynku specjaliści z firmy Uniscale z wielką uwagą śledzą pojawiające się na świecie nowości oraz tendencje. Obecnie warto zapoznać się z nadchodząca do Polski 3 generacją organizacji wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych, w której rosnące znaczenie i taką też powierzchnię przeznacza się na ekspozycję produktów świeżych, wstępnie przygotowanych do gotowania, ale także specjalne strefy pozwalające klientom konsumować przyrządzane na miejscu produkty. Świeżość jest teraz w trendzie, a nowe trendy wymagają nowych rozwiązań i nowych produktów, które już pojawiają się na rynku polskim.

W tzw. klasycznym modelu sklepu wielkopowierzchniowego strefa produktów świeżych takich jak: pieczywo, mięsa, wędliny, sery i warzywa zlokalizowane były najczęściej w tylnej części sklepów i zajmowały od 25-30% powierzchni przeznaczonej na sprzedaż. Dziś ten trend zmienił się w sposób znaczący. Już 2 generacja organizacji tego rodzaju sklepów, którą możemy obserwować w kilku sieciach handlowych w Polsce, przeniosła strefę produktów świeżych na prawą stronę od wejścia, ale także powiększyła jej powierzchnię do ok. 40-50%. Wdrażana obecnie na świecie, a jeszcze mało znana w Polsce, 3 generacja organizacji sprzedaży w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych idzie o kolejny krok naprzód. Zgodnie z tym trendem „świeżość” zajmuje już 50- 60% powierzchni, a oprócz specjalnie wyeksponowanych stref ze świeżymi i częściowo przygotowanymi do gotowania produktami, swoje miejsce znajduje strefa, w której świeże produkty są nie tylko przygotowywane, ale i mogą być przez Klientów w sposób komfortowy konsumowane!” - mówi  Winicjusz Wojciechowski, dyrektor sprzedaży firmy Uniscale. I dodaje: „W odpowiedzi na nowe trendy pojawiają się innowacyjne produkty, które mamy przyjemność oferować naszym klientom. Świeżość stanowczo jest w natarciu i istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta tendencja utrzyma się na długo”.

NOWE TRENDY – INNOWACYJNE PRODUKTY

Ekspozycja produktów świeżych takich jak: mięsa, wędliny, sery czy ryby wymaga dobrze zaprojektowanej lady chłodniczej, która nie tylko odpowiednio wyeksponuje produkt, a przez to zachęci do zakupu, ale także podtrzyma jego świeżość bez utraty na jakości czy wadze. Takie rozwiązania oferują lady holenderskiej marki Fri-jado, które od niedawna firma Uniscale ma w swojej ofercie. Zastosowano tam m.in. takie rozwiązania jak: energooszczędne i kolorystycznie dobrane do rodzaju produktu oświetlenie LED, ultradźwiękowe nawilżanie, dzięki któremu produkty tracą o 75% mniej masy czy specjalne filtry UV i R.O. dzięki którym świeżość produktów podtrzymywana jest w sposób ciągły i bez konieczności przenoszenia ich na noc do chłodni magazynowych. „Nowoczesny, dobrze eksponujący produkt design i innowacyjne rozwiązania technologiczne to cechy, które najmocniej doceniali Klienci, którzy mieli okazję zobaczyć produkty marki Fri-Jado podczas ostatnich targów Retail Show” - wspomina Winicjusz Wojciechowski.

Pełna oferta produktów firmy Fri-jado na stronie www.uniscale.pl Więcej informacji o trendach i organizacji sprzedaży detalicznej udzielają doradcy firmy UNISCALE, z którymi istnieje również możliwość kontaktu przez stronę www.uniscale.pl

UNISCALE jest profesjonalnym dostawcą dedykowanych rozwiązań dla sieci handlu detalicznego, przemysłu spożywczego i branży HoReCa. Pomagając specjalistom związanym zawodowo z profesjonalną obróbką i sprzedażą żywności, Uniscale zaopatruje ich w wysokiej klasy sprzęt do obróbki mięsa i wędlin marki Inoxxi oraz materiały eksploatacyjne. W ofercie firmy znajduje się również seria innowacyjnych rozwiązań do zarządzania przekazem marketingowym w sklepach. Są to m.in. wagi multimedialne firmy Avery Berkel oraz elektroniczne etykiety cenowe „epop” firmy Displaydata. Innym ważnym obszarem działalności spółki są kompleksowe usługi serwisowe urządzeń różnych producentów w placówkach handlowych na terenie całego kraju.

Więcej informacji udziela: Aldona Rusiniak Ottimo PR, m. kontakt@ottiomopr.pl; t. +48 790 49 98 98